Tuesday, June 8, 2010

Morgondialog på Blåklocksvägen 30 den 8 juni 2010

M= Mamma
D=Dotter

D: Jag är så jävla trött, vill bara gråta.
M: Kan du släppa ut hunden?
D: Jag kom hem tolv i går, somnade inte förrän 3! Jobbade 16 timmar i sträck.
M: Hunden. Han måste kissa.
D: Nu dör jag mamma.
M: Hunden darling, hunden.
D: Kom då, kom då, kom hit sa ja, jävla hund! Har vi några skidor?
M: Är det inte lite feltajmat i juni?
D: Jag håller på att bygga ett överklassgarage.
M: Du, här är en macka. Försök att äta lite så att du vaknar. Drick kaffe.
D: Zombier ska anfalla. Titta på hunden! Han har kartong i munnen, så söt han är! Nä, kolla, han har ju ätit upp stolen. Du, skidorna ska verka dyra.
M: Våra skidor är dyra. Särskilt dina.
D: Det ska komma blod på dom.
M: Mycket? Har man inte tennisracket i överklassgarage?
D: Det har ju vi. Både skidor och racket. Men ingen nästan oanvänd roddmaskin.
M: Vi har inget garage sötnos. Vi har ett förråd. Mycket blod?
D: Ja, det ska skvätta i hela garaget.
M: Då får du inte låna mitt racket. Men skidorna är ok.

No comments: